lørdag 15. oktober 2011

Om å ha utstyret klart...

Eg har vanskeleg for å gå forbi muffinsformer og den slags i butikkar..
Å ha dei liggande klare i ulike fargar,
 former og størrelsar er ein fordel.

Den gamle kassa romar mykje av det
 eg plutseleg kan trenge..
Tippar og sprøyteposar i den runde boksa..
Heimesnekra benk (av husbonden)..
Må også alltid ha melis, 
sukker og egg på luringen..
Eg veit, ikkje braaaaaaaa....
I morgon er det familiemiddag
 med Astrid`s kvite bacalao og sikkert 
noko søtt til kaffen..
God laurdagskveld!

18 kommentarer:

  1. Kjenner meg såååå igjen Astrid. Må alltid ha egg, soft flora og melis i skapet. Og muffinsformer av alle varianter! Heldigvis har mannen kokkeutdanning og bakgrunn fra ærverdige Brittania Hotel. Dermed har han masse konditorutstyr, til min store glede.

    Denne uken har jeg testet cupcakes i miniformer, da jeg begynte å frykte for at midjen min kom til å se ut som en muffintopp om jeg ikke roet ned med bakingen og smakingen. Men jeg klarer ikke å la være å bake, så da ble minimuffins redningen. Kjempegreit å servere også, for da kan man lage mange ulike, og faktisk klare å smake på flere uten å bli kvalm.

    Ha en fortsatt fin helg

    Klem fra Lottemora

    SvarSlett
  2. Å sååå koselig! Og praktisk og fiiint!
    Du får det till du!!
    Ha en fortsatt fin kväll!

    /Irene

    SvarSlett
  3. Koselige kjøkkenbilder..:) Ser vi har samme lidelse og smak.. Klarer heller ikke å gå forbi muffinsformer uten å falle for fristelsen Å KJØPE.. Det er jo så mye lekkert å velge imellom for tiden..

    Ha en fin lør kveld og lykke til med søndagsmiddagen :-)
    Hvit baccalao hørtes spennende ut.. ;)

    Mvh Marianne :-)

    SvarSlett
  4. Selvfølgelig må du ha utstyret klart! Du er jo CUPCAKE-DRONNINGEN!!!

    Nydelige bilder fra dit knallflotte kjøkken og flinke mannen som lager benk!...så lekker med linputene i :)

    Skjønner du nyter helgen!

    Stooor klem!

    SvarSlett
  5. Det e en fryd å lese bloggen din :)

    SvarSlett
  6. So lurt med alt for hand:)Og ikkje minst fint å sjå på...
    Nydeleg den benken mannen din har laga:)
    Og kjøkkenet forøvrig!!!

    God søndag til deg og dine♥
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  7. Hei og god lørdagskveld, Astrid :)
    Ja, jeg har det samme som deg, må kjøpe muffinsformer når jeg ser noen på min vei, hihi… men jeg er ikke like flink til å bake så ofte som deg… Hm, må vel kanskje lage noen snart igjen :) Masse herlige og inspirerende bilder hos deg, og så mye fint du har :) Fine bilder av hylla di i stua også… Ja, det er ikke så lett å ta bilder når det er mørkt og grått ute – skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til å ta bra bilder utover vinteren!!! – det er i alle fall ikke lett… Kos deg med familiemiddag i morgen og ha en strålende søndag ღ Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  8. Hei Astrid!!

    Ja du har virkelig orden i sakene.Lurt å ha alt i den kassa,så finner du det fort:)

    Her ligger alt hulter til bulter i ein skuff,og må leitast etter kvar gong:)

    Mye godt som blir servert på ditt kjøkken.Godt du ikke er min nabo,for da hadde jeg snoket rundt veggene ved middags tider hi hi!!!

    nyt morgen dagen;)

    Klem Linda:I)

    SvarSlett
  9. Igen en stor fornøjelse at komme forbi din blog.Og sikke nogen dejlige køkken billeder.Ikke mindst mange søde fine sagder du har som får køkkenet til at se super hyggeligt ud Kram og forsat rigtig dejlig weekend Else

    SvarSlett
  10. Herlig astrid:) jeg har ei egen hylle i skapet som jeg kaller selskapshylla, hihi for her er det perler, muffinsformer, selskapstog og lignende. Må kanskje blogge denne, hihi elsker de muffinsformene du kjøpte for meg, det er favoritten:) åsså tenker jeg på deg hver gang jeg baker med dem, hihi ønsker deg en fin søndag klem monica

    SvarSlett
  11. hvor ser det godt ud. Dejligt med alt muligt til at bage cupcakes:) God søndag Anne Gine

    SvarSlett
  12. Det er en utrolig lækker blog du har og en fed stil i dit hjem. Det er også rart at have tingene når man har lysten til at bage, kender det også selv, kan ikke stå for søde muffinsforme, så kommer også altid til at købe :)

    SvarSlett
  13. Å herremin, hvor mye vakkert du omgir deg med! Du har jo til og med orden i slike "rotekasser" Imponert!
    Anki

    SvarSlett
  14. Alltid så koselige bilder hos deg Astrid!!

    Kos deg i dag :o)

    SvarSlett
  15. Nyydelige bilder og helt fantastisk flott benk !!! :)

    Ha en deilig søndag!

    klem :)

    SvarSlett
  16. Kjempekoselig med en sånn bakekasse!
    Tipper du laget noe godt til kaffen.
    Ønsker deg ei god ny uke!
    Klem : )

    SvarSlett
  17. Så lurte å ha alt i en kasse==))så mye fint<3Har lurt litt på å prøve de firkanta formene men har ikke fått gjort det enda.men åssen blir cupcakesa i de firkanta??de er jo så fine=0))ha en fin fin dag<3ha en fin fin dag.klem

    SvarSlett
  18. Flott blogg du har!

    Kan du legge ut oppskrift på hvit bacalao..?

    Ha en fin dag!

    SvarSlett