lørdag 7. august 2010

Bringebæriskake ♥



Dagen i går var ein herleg dag !


Det var Glede
 ♥
Lykke..
 ♥


Stova vart pynta med lys og blomster
 ♥


Vi hadde besøk av kjær slekt,
som vi er så glade i.




Sommar i kjøkenet..


På menyen stod det pesto pizza med saltskinke,salat og aioli.
Til dessert/kaffi,
bringebæriskake på ein bunn av marsipan og friske bær.
 Firkløverkake til sjokolade glade barn(og voksne;)


Nydelege hageroser




Kaker i denne sjangeren er det beste eg veit..
Og ei slik herleg oppskrift vil eg veldig gjerne dele med fleire!


ISKAKE PÅ MANDELBUNN

Bunn
300 g marsipan
1 egg
2 eggekviter

Bringebæris
250 g friske,halvtinte eller fryste bringebær
3 dl kremfløte
1 dl lettrømme
1 dl melis
2 eggeplommer
Bær til pynt
Forvarm ovnen til 175 grader.

Riv eller finhakk marsipanen,og visp inn egg og ekkekvite.
Fyll røra i ei godt smurt form.
(Legg gjerne bakepapir i botnen)
Steik kaka på nederste rille i ca 20 minutt.
Avkjøl på rist.
Mos bringebæra med gaffel.
Stivpisk fløta.
Visp saman røme,melis og eggeplommene og vend det i kremen ilag med bringebæra.
Smør bringebærkremen over mandelbotnen,dekk til kaka og frys i minst 4 timar.
La kaka stå i romtemperatur i ca 30 minutt (viktig)før servering.
pynt med friske bær.
(blåbær,rips,bringebær,
jordbær,bjørnebær)

BON APPETIT


Med desse bilda ønskar eg alle ein herleg laurdagskveld


16 kommentarer:

  1. Den kaken så god ut! Og ingenting er som besøk av noen man er glade i:)

    Kos deg videre i kveld :)

    Klem Kaja

    SvarSlett
  2. Såg godt ut!! Elsker firkløverkake!!
    Isen må også prøves! Så flott at du legger ut oppskrift!

    Klem

    SvarSlett
  3. Heisan du.
    Så koselig med besøk. Den kaken så god ut, og firkløverkake er alltid en suksess.
    Kos deg masse.
    :) Susanne

    SvarSlett
  4. Heheee, jeg las "kjær sekt" i stede for "kjær slekt", må si jeg stussa veldig et øyeblikk! :P Får helt vann i munnen av kakebildene jeg, her går det i lavkarbo om dagen, trasig... :P

    SvarSlett
  5. Heisann! :)
    Fine detaljebilder frå den skjønne heimen dokka!
    Å dei kakene såg berre sooo himmelske ut, den bringebærkaka skal eg prøve meg på ein dag, du er sooo flink! :)
    Ha ei fortsatt god helg! :)
    Klem! :)

    SvarSlett
  6. Heisan! Her kom jeg innom en utrolig flott blogg!! Superkoselig var det hos deg!:)

    Og den iskaka så jammen god ut, tror jeg må prøve den en dag!:)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  7. Mmmm iskaken og firkløverkaken så jo helt nydelige ut, bringebær iskaken skal nok prøves ut ja;-) Ja det er så koselig å ha besøk av mennesker vi er glade i, viktig å ta vare på.

    Ha en god kveld/natt
    PS tusen takk for svar på spørsmål om maling

    Klem
    Agnes

    SvarSlett
  8. Svolten eg no!!! Dette såg alldeles lekkert ut Astrid! Og så fint på stova di... Eg har ikkje hatt ein god dag. Den var dum og idiotisk, rett og slett. Då er det godt å kike innom deg, og få ei god kjensle...

    God natt, og NYT søndagen!

    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  9. Hei.
    Åå,den isen så god ut,har aldri smakt blåbæris, De krukkene er nydelige ja, ;)er så glad jeg fant dem,har 2 fra før også som jeg har arvet, men de er uten stett. Nattaklem. :)

    SvarSlett
  10. Hei vennen!!
    Så godt å være gjest når en føler sge så velkommen!! KAken ser utrolig frisk og god ut...vann i munnen her jegs itter! Og ang guttefestbord...er HELT sikker på at det fikser du!!
    klem♥

    SvarSlett
  11. Hei :)
    Som du frister da ;)
    Ikke bare er du flink med interiør,du lager også mye god mat ser jeg :)
    Tenker det var koselig og god atmosfere i stuen ja.
    Alltid flotte bilder Astrid!

    Ha en koselig søndag.

    Klem Siw

    SvarSlett
  12. Åååå det så deilig ut,ha en fantastisk søndag med din kjære familie!! Nå skinner solen her hos oss og vi må nok ut å lufte oss litt:) Takk for alltid så gode ord inne hos meg!!
    Klem klem

    SvarSlett
  13. Hei hei♥
    Takk for søte ord!

    Den kaka såg super ut, kjekt at du deler oppskrift♥
    Klem

    SvarSlett
  14. For en deilig lørdag:D :D !!! NAM NAM og så kjekt å samle familie og venner man er glad i og kose seg sammen <3
    Takk for søte ord hos meg! DET VARMER!!!!
    Hylleknektene har jeg kjøpt i en lokal butikk som heter farmors hus. Men jeg har også sett mange nettbutikker selge dem:D
    Ønsker deg en deilig søndag og en flott kommende uke!!
    Klemmer

    SvarSlett
  15. Flotte bilder, som alltid :) Iskaken så kjempe god ut, så den skal jeg prøve en gang det høver, takk for at du deler :)
    Ha en flott søndagskveld!
    Klem...

    SvarSlett
  16. Høres ut som dere hadde en hyggelig dag sammen... så kosleig du har gjort... og kaken ser helt herlig ut.. smakte sikkert kjempegodt...

    Ønsker deg en fin uke...

    klemmer =)

    SvarSlett