tirsdag 20. oktober 2009

EPLEPAI!


Fekk ei fantastisk oppskrift på ein eplepai med
ei tante av min kjære!
Den smakar utrulig godt:) "Låket" på den er crispi!!

NAMNAM!!

EPLEPAI:
2 egg
1,5 kopp kveitemjøl
1,5 kopp sukker
3ts vaniljesukker
3ts bakepulver
3 tynne skiver margarin(ostehøvel)
3,4 epler,skrella og delte i båtar
Rør saman alle ingrediensane untatt smør og epler.
Smør ei paiform og legg epla i botnen.
Strø over kanel og sukker.
Bre deigen over og legg margarinen på toppen.
Steikast på nederste rille på 180 grader i ca 30 min.
Paien kan frysast  før steiking,men treng ekstra tid i omnen viss den er frosen..

Eg hadde 1 kopp sukker  staden for 1,5. Hadde epla i ein pose å rista dei i kanel og bruntsukker
(min favoritt)Klarer aldri å følge heilt ei oppskrift til pungt å prikke!! Berre må gjere ein liten
a`la Astrid:)Hihi:)

Server med vaniljeis eller fløte:)

BON APPETIT!

Ein gammal messing lysestake har vore gjennom ein kvit dusj!!

7 kommentarer:

  1. nydelig eplepai.nam nam...
    ta for oppskrift.å så fin lysestaken ble.hvitt gjør alt skjønt..ha en god natt
    nattaklem fra sylvia

    SvarSlett
  2. nam det så virkelig godt ut!!! Nå ble jeg sulten:D

    SvarSlett
  3. HEI .SETT OVER KAFFEN. KOMMER EN TUR. EPLEKAKE ER DET BESTE AV ALLE KAKER ;=)
    ER DESVERRE IKKE NOE FLINK Å BAKE SELV.
    KLEM BELLA

    SvarSlett
  4. Hei, og tusen, tusen takk for koselig besøk!!

    Mmmm, eplepaien din så bare såååååå god ut, den må jeg prøve - takk for oppskriften!!!

    Ha en herlig dag videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  5. Eplepaien din så kjempegod ut.
    Så snill mamma du har som har gitt deg en så fin stol.
    Kjempekoselig stue du har.

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  6. HEI! takk for kommentar! legger meg til som følger hos deg også! du har god smak og jeg syns bloggen din er kjempefin!;D)) Be blessed!

    SvarSlett
  7. heia...

    takk for hilsen..

    eplepaien ver fryktelig fristende...

    fine bilder hos deg...
    klem, magny

    SvarSlett